maanantai 27. lokakuuta 2014

Mita teen kun lapset nukkuu

Tama postaus ei ole omasta paasta vaan ideoitu blogikamut fb-ryhmassa.
Meinaan siis paljastaa mita ma teen sitten kun saan mun monsterit untenmaille.

Meilla lapset menee suunnilleen kahdeksan aikaan nukkumaan. Koulupaivina pidan tasta aika tarkkaan kiinni ettei aamulla tarttis kesken unien herattaa. Lomilla sitten ollaan vahan vapaammin.
Iltasadun jalkeen molemmat pojat menee omiin sankyihinsa. Pieni yleensa nukahtaa sinne ilman sen suurempaa draamaa. Isompi aina keraa kasan kirjoja sankyyn ja jatkaa lukemista viela hetken. Yleensa se nukahtaa siihen aika nopsasti ja kayn vaan sammuttamassa valot ja keraamassa kirjat pois sangysta.

Mulla ei paiva paaty tahan enka voi vetaa levyksi sohvalle vaan mua odottaa siivousurakka. Ma en oikeestaan ehdi paivan aikana siivoilla muuta kun niita pakollisia mita ei illalla voi tehda. Mutta kaikki paivan sotkut jaa illalle siivottavaks. Kuten tiskit, lelujen kerays, roskien vienti, pyykkit ja muu yleinen siistiminen. Mies yleensa jatkaa viela toita kun pojat menee unille ja siksi hommat jaa mulle. Joskus kun oon oikeen kiukkunen niin mies auttaa mutta taytyy myontaa etta oikeestaan teen mieluummin itse. (alkaa kertoko sille) Mies kun siivoilee aina vahan sinne pain.
 
 

Kun kaikki on siivottu, lapsen koululaput on taytetty ja kommentit lukemisesta rustattu vihkoon on vihdoin hetki omaa aikaa.
Keitan itselleni kupin teeta. Tai jos on perjantai niin kaadan itselleni lasin punaviinia ja istahdan sohvalle. Mun oman ajan ma sitten kulutan lukemalla uutiset, kattomalla vlogeja ja iholla sillon kun se tulee ja bloggaamalla.


Sankyyn hipsin sitten kun mies saa tyonsa tehtya. Ennen unia katelen viela ylhaalla telkkaria ja luen. Ma oon tehny itselleni pakkomielteen siita etta telkkari on oltava paalla vaikken sita kattoiskaan.


Semmoset illat meilla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti